torsdag 9 december 2010

Tankar kring jul

Idag är det en sådan här tråkig dag då familjen är sjuk. Magsjuka och feber tränger sig på. Jag har aldrig förut i mitt liv varit magsjuk, men det går nog inte att undvika nu när Nelly går på dagis. Nelly kräktes i fredags när Martin och jag var i Paris, och efter det så ligger alla utom jag. Men det är nog kanske bara en tidsfråga innan jag också blir dålig. Får helt enkelt pyssla om min familj. Är det någon som har några husmorsknep för hur man överlever detta aber så tar jag gärna del av dem.

Annars ser jag väldigt mycket fram emot julen. Har nog inte riktigt hunnit förstå att vi är där snart bara. Jag har inte handlat några julklappar ännu fastän jag lovade mig själv att inte vara sist ut i år igen. Jag tycker så otroligt mycket om att ge bort en massa fina paket till nära och kära, så jag vill gärna lägga ner lite tid och egagemang på inhandlingen. Men det har helt enkelt varit ganska mycket på jobbet så jag har inte hunnit starta julklappsshoppingen ännu. På min önskelista så står det porslin av märket mateus, gärna lite fina inredningsdetaljer, kläder och att bara få vara med familjen i lugn och ro.

Igår kväll var jag tillsammans med tjejerna på jobbet på Harrys i Karlskoga och käkade. Vi åt trerätters och min meny bestod av vitlöksbröd, röding med ädelostpasta och en vit chokladmousse med rårörda lingon. Man unnar sig alldeles för sällan att gå ut och äta god mat. Martins och min favorit restaurang i Örebro är Ågatan 3. Det är ett ställe som jag verkligen kan rekommendera. God mat gjord på lokala råvaror, goda dryckeskombinationer och väldigt proffesionell personal. Det blir alltid en helhets upplevelse när man varit där. Kanske något att bjuda sambon på i julhelgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar