måndag 13 december 2010

Luciamorgon

Luciamorgonen startade kvart över sju i morse i gymnastikhallen  i Hasselfors. Nelly hade redan bestämt sig för att inte vara lucia idag. När den lilla damen har bestämt sig för något så brukar de sluta så. Så nertågande i fröken Karins famn kom Nelly iklädd vita strumbyxor och vit body. Med lucialjuset högt i handen och med älsklingshästen "I" hårt kramad gjorde Nelly entré i sitt första luciatåg. Hon satt i frökens knä och lös med det lilla ljuset utan varken krona eller glitter. Luciakronan trillade av hennes huvud precis innan de skulle gå så att ljuset sprack, så kronan fick stanna på dagishyllan tyvärr. Mamma läs mormor och Martin försökte övertala den lilla om att hon skulle se ut som spöket Laban i lucianattlinnet men det köpte hon inte. Det är en bestämd liten dam vi har här hemma, men ack så snäll och söt.

Nelly hade träffat tomten igår när hon var med farmor och fafar till Örebro. 
- Tomten frågade vad jag hette mamma. Jag svarade att jag heter Nelly. Tomten sa att jag skulle få många paket. Visst är hon värd en massa paket.

Känner mig lite stressad inför allt julpyssel och julshopping. Man vill ha allt så perfekt här hemma med hembakt, pysslat och fin julgran. Får lägga på ett kål här hemma när vi frisknat till. Det är mycket kvar att ordna med julgran, julkort som ska skrivas och lite hembakt julgodis skulle inte sitta fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar