tisdag 14 december 2010

En dag av vila

Har försökt att vila lite idag, för att ha kraft att orka jobba imorgon. Matlusten finns inte där tyvärr, och kan inte komma på en sak som jag skulle vilja sätta tänderna i. Jag vet att jag skulle behöva få i mig något för att piggna till. Har haft så fruktansvärt ont i huvudet, det beror nog på att jag fått i mig för lite vätska och mat. Hoppas nu att alla baciller har försvunnit. Har storstädat här hemma idag, känns inte som en sjukstuga här längre i alla fall. Städa är många gånger väldigt roligt, gillar känslan av att det är rent och fräscht och var sak på sin plats. Dock har man fått släppt lite på ordningen när den lilla går fram som en tromb med sina leksaker ibland, men vi försöker alltid att röja undan allt på kvällen. Det finns inget värre än att komma ner för trappen på morgonen och mötas av ett stort kaos.



Nelly på Öland i somaras. Vi tog en liten fikastund tillsammans jag och Nelly, medan Martin jobbade inför Victoriadagen. Ibland är jag generös så här slinker en chokladboll ner. Det hör till favoriterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar