onsdag 2 mars 2011

Var tar tiden och kilona vägen?

Har inte bloggat på länge. Tiden bara försvinner. Har jobbat ganska mycket och helgerna har gått åt till en massa trevligheter. Helgen som gick spenderades tillsammans med Martin i Örebro. Jag skulle fira hans födelsedag genom att bjuda honom på en hotellvistelse och en mysig middag på resturang Amano. Jag hyrde en underbar suite på First hotel. Det var underbart att bara få rå om varandra en hel helg utan några tider att passa eller någon stress. Vi shoppade, myste och bara tog dagen som den kom. Skönt att se Örebro med lite nya ögon och infallsvinklar. Man behöver inte alltid åka så långt bort för att komma bort. Helgen slutade med ett träningspass på Gustavsvik. Det tillhör min nya livsstil att inte tulla på träningen, och vad mycket bättre man mår efter bara några månaders håll i gång med hälsan.

Vågen visar 10 kg mindre än när jag vägde in mig i början av januari. Jag höll på att svimma när jag såg vad vägen visade då. Jag har aldrig känt en så stark motivation att hitta tillbaka till mitt rätta jag igen som nu. Jag ska inte ge upp. Mina verktyg är att röra på mig mer och äta mer rätt. Kan tyckas enkelt men det kräver både tid och engagemang. Men nu jäklar ska det gå bra. Ska försöka beta av 15 kg till, men mitt nästa mål är att gå ner 5 kg till. Man måste skynda långsamt.

Solen skiner utanför fönstret och jag känner ett starkt sug att förnya lite här hemma. Skulle vilja ta en sväng till IKEA. Nelly ligger ute i vagnen och sover. Ska snart ta in den där lilla fialotta. Hon blir bara finare och klokare för varje dag som går. Jag älskar henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar