lördag 12 mars 2011

Sjukstuga

Här hemma är det sjukstuga. Magsjukan härjar och alla är allmänt hängiga. Nelly ligger och sover i våran säng och Martin han sover på soffan. Jag skulle kunna göra hur mycket som helst här hemma nu när båda sover, men jag känner inte att jag orkar. Skulle vilja göra det lite vårfint men orken finns inte alls. Det är inte ofta som den lilla ber om att få gå och lägga sig, så hon är verkligen hängig. Hon har kräkts sedan i torsdags natt, men nu håller det nog på att ge med sig hoppas jag. Gäller att få i henne drickbart så att hon inte torkar ut. Jag har dåligt samvete för att jag inte hunnit röra på mig på några dagar nu, men jag får ta igen det snart. Snart är det dags för vår efterlängtade Sälenvecka. Tur att vi hunnit avklara alla sjukdomar innan vi åker nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar